Frihet från synd

Vi tror och förespråkar ofta att Gud vill och kan hela oss. Att verket är fullbordat. Att vi kan få leva i fullständig hälsa (eller ja, även här kan det väl skilja sig lite i den i dagliga bekännelsen när smittorna härjar hej vilt, för då verkar det vara något en del bara accepterar så länge vi bor här på jorden). Men från predikstolen och från många härliga munnar tycker jag mig ändå höra en ljuvlig längtan efter ett liv i total hälsa. Precis som det var för Jesus. Och precis enligt löftena i Guds Ord. 
 
Men varför tror vi enbart på ena delen men inte den andra??? Den andra delen om frihet från synd alltså...
"Och våra synder bar han i sin kropp upp på korsets trä, för att vi skulle ---> dö bort från synderna och leva för rättfärdigheten."
 
Varför tror vi att bara ena delen skull vara fullt verksam men inte den andra? Har inte himmelriket kommit? Ja, jag har då i alla fal börjat tro på båda. Jag blev så glad och utmanad när jag första gången hörde detta budskap predikas av Torben på The Last Reformation (och fler och fler dyker upp). Det är sannerligen ett glädjens budskap. Vidare mot målet säger jag bara... 
 
Fortättning följer...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback