The awakening

Jag är övertygad om att Gud väcker upp sitt folk just nu. Människor som har varit insomnade blir väckta igen. Alltså jag menar, kristna som har levt ett hyfsat okej kristet liv men Inte mer, kallas nu upp ur sin koma. Och jag är så överväldigande lycklig för detta.

Lyssnar Du till kallet? Hör du när han ropar? Det är därför det står, du som har öron Må Höra! Så var inte för stolt eller upptagen av dig själv så du missar det. Det kanske inte blir några fler rop på ditt liv hallo. Och kanske klarar du dig nätt och jämnt till himlen men två saker har jag förstått och det är att svåra tider är på väg, strax innan Herrens återkomst. Inte bara för okristna utan även kristna kommer få tufft och bli frestade. Varför skulle det annars stå: vaka alltid och be om kraft att kunna undfly allt det som skall komma...? Det andra är, att vi bestämmer här på jorden vilka vi blir i himlen! 

Så vad är det man bör göra då? Jag tror så här. Lär känna Jesus!! Alltså jag menar på riktigt. Ensam när ingen ser. Jag vet inte om det är en speciell nåd för denna tid men personligen har jag mött Gud så starkt när jag varit själv med honom. Och jag får bilder och drömmar. Har du det? Det är en livsviktig nyckel tror jag, att kunna se med sina hjärtas ögon. Ja, men tänk bara, skulle du känna igen Jesus om han var förklädd till ett butiksbiträde? Ja, det skulle du om du sett honom för ditt inre. I ditt hjärta. Det är inte flummigt eller fånigt! Den dagen himlen uppenbarar sig kommer alla förstå hur verkligt det andliga är. Det är en annan dimension som bara går att nå via hjärtat. Jag blir typ eld och lågor bara jag skriver detta!!! 

Tänk på det som är där ovan. Fyll dig med sådant. Ät ordet. Bli ordet. Så det förnyar ditt sinne. Förstå vem du är i Kristis. Nu lever inte längre du utan Kristus lever i dig. Det betyder således att vårt eget har dött bort och då förstår man 'ta vårt dagliga kors'. Omvänd dig varje dag! Be Gud överbevisa dig om din synd så att Han kan få ta mer plats i dig. Gaah! Om vi bara visste vad 'repentence' betydde. Sann omvändelse i tårar genom dha. Då, från den sekund vi är villiga, skall han lysa upp vägen och bönhöra. A broken heart is an open heart! 

Tillslut vill jag bara säga, var inte rädd! Allt som skall ske vid tidens slut börjar med att Gud varnar oss för att han Älskar oss!!! Be att få se mer av honom så drivs all fruktan bort. He IS love! Och han ger dig det största priviligiet någonsin, att få vara med i den sista striden. What an honor!





Kommentarer
Postat av: Martina

Du har så rätt! Det händer verkligen grejer med folk runt omkring oss. En riktig revolution! Och vi har fått en riktig revolution i vårat hem med, det är SÅ underbart!! Det är verkligen sant att Gud har större planer för oss än vi kunnat ana, jag är helt överväldigad med vad han gör. Tack för din underbara blogg som ger så mycket inspiration! Jag är inne varje dag och kollar :) haha

Svar: Jaaaa!! Fy vad roligt att det är lika hos dig. Och jag tror alltsammans beror på hans återkomst faktiskt, vilket är galet spännande =D=D!!!!!!
OM MIG

Postat av: Anonym

Amen!! Så härligt att läsa!! Så viktigt det du skriver eller snarare det viktigaste!! Jesus måste bli nummer ett i våra liv, det är lätt att säga att Han är det men tyvärr är det ofta vi lever lite som vi vill. Vi låter oss inte uppfyllas av Anden varje dag!

2014-10-12 @ 08:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback