To be covered with golden glory!

 
"Now if the dispensation of death engraved in letters on stone [the ministration of the Law], was inaugurated with such glory and splendor that the Israelites were not able to look steadily at the face of Moses because of its brilliance, [a glory] that was to fade and pass away,

Why should not the dispensation of the Spirit [this spiritual [a]ministry whose task it is to cause men to obtain and be governed by the Holy Spirit] be attended with much greater and more splendid glory?"

 

Alltså den gammaltestamentliga tjänsten gav Mose bara en liten manifestation i jämförelse med den härlighet som finns i det nya förbundets kall, som vi nu lever i. Hur mycket MER kan vi alltså då inte få lysa efter vi umgåtts med Gud nu? Jag tänker, varför skulle inte busschauffören kunna förvånas av den synbara och ögonbländade strålglans som är över oss om nu Mose fick uppleva den? Vilken öppning för att dela ordet det skulle bli alltså! Ja, jag tror verkligen att detta är bokstavligt och inte bara bildligt, för det kan ju givetvis också tyda på den glädje och nåd vi erfar i samband med nya förbundet. Men Gud är verkligen mäktig nog att skapa sådana här dunderunder i våra liv och framför allt om man vandrar med Gud som Moses gjorde. Jag vill! Jag vill se dig Gud och jag vill se din strålglans!

 

Picture via Pinterest, Se även 2 Mos 34:29 och Ps 34:6

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback