Rösten i Natten

Jag har aldrig varit en läslus. Inte det minsta. Och har alltid haft svårt att avsluta en bok. Men inte dessa som jag nu börjat läsa, alltså de som handlar om Jesus. Denna boken på bilden läser jag nu och är mycket bra. Surprise Sithole som levde fattigt och enkelt i Mocambique väcktes mitt i natten av att Gud ropade på honom. Han blev kallad till ett spännande liv med Gud. Det väcker en stark längtan och dröm att bara våga börja leva som han.

Här kommer ett litet utdrag från boken när han just fått höra om Jesus för första gången och bett frälsningsbön (2 veckor efter att lämnat sitt hem):
"När vi kom fram till 'Amen' kändes det som om en vulkan fick utbrott inom mig. Tårarna som strömmade nerför kinderna var glädjetårar. Jag kände mig lika upprymd som när jag som liten pojke suttit ensam i natten och tittat upp mot stjärnorna.
Herr Lukas sade: 'Nu är ni Guds barn. Ni är påväg till himlen, och Jesus kommer alltid att hålla er i handen.' I den stunden kom lyckan in i mitt liv. Glädje uppfyllde mitt hjärta, och en eld tändes i min ande. Det kändes som om ett tryck mot mitt bröst hade släppt och jag kunde andas fritt igen."
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag har också precis läst en bok som är lite lik, heter "Den vita tiger" (eller "Taming the tiger") Riktigt bra!

2014-05-07 @ 15:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback