Exteriört

Nu när våren närmar sig tänker jag på trädgård. Eller snarare drömmer. Om att jag skulle ha tid och ork att fixa en. Jag vill ha en uteplats så mysig att man jämt vill sitta där, och bara vara. Där man kan äta goda middagar med vänner och samtala ändå in på småtimmarna. Kanske lite som runt medelhavet där innegårdarna är främsta mötesplatsen. Ja, den tanken gillar jag. Även det exotiska växtlivet där. Alltså olivträd och citrus, cypresser och fikon m.m. Det mixat med lite marockansk inredning och växter i mörkgrönt, skirt rosa, silvergrönt och brunlila, det skulle bli bra på altanen.
 
Och så vill jag ha trädgård som är både lummig och definerad. Kontrasterna där emellan. Kanske högt gräs, frodiga träd och grönskande buskar med en tydlig plattgång som skjuter sig fram. Den ska leda till en gunga. En sådan där man somnar i efter att ha öppnat en bok.

Någonstans måste också ett hav av vackra blommor få finnas. Som jag bara kan gå och plocka av, utan att få dåligt samvete. Pioner framför allt. Ja, och så fortsätter tankarna. Man kan ju få drömma iaf och låta sig bli inspirerad.
 

Pics via Pinterest (bl.a. bilder från Victoria Skoglund, Helt Enkelt och Zetas trädgård)
 

Kommentarer
Postat av: Fanny Staaf

Fantastiska inspobilder!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback