Jesus is calling you

En gång om dagen brukar jag läsa ur en bok som heter Jesus kallar på dig av Sarah Young. En sida om dagen. En andaktsbok som det kallas. Den är skriven som om Jesus själv pratar till dig. Jag gillar den väldigt mycket.
 
27 februari:
"Behåll blicken på mig! Vågor av oro sköljer kanske över dig, och du känner dig frestad att ge upp. När dina omständigheter upptar mer och mer av dina tankar förlorar du blicken på mig. Men jag är alltid med dig, och håller dig i din högra hand. Jag är fullständigt medveten om din situation, jag ska inte tillåta att du frestas över din förmåga.
    Den största faran för dig är att oroa dig över morgondagen. Om du försöker bära morgondagens börda idag , kommer du att stappla under tyngden och till slut falla. Du måste lära dig att leva i den dag som nu är. Jag går nära dig i nuet, och hjälper dig att bära dina bördor. Behåll fokus på mig i nuet."
 
Och så avslutas varje sida med några tillhörande bibelverser. Denna gång; Ps 73:23 samt 1 kor 10:13.
 
 
 Pic via Pinterest

Kommentarer
Postat av: Petra

Läser också den, riktigt bra bok :-) Uppmuntrande varje dag!

2014-02-27 @ 16:53:14
Postat av: Chris

Se upp med denna bok. Läs hellre bibeln direkt.

Svar: Okej, är det så!? Bibeln är självklart först och absolut alltid korrekt men jag har dock blivit så uppmuntrad av denna.
OM MIG

2014-08-03 @ 23:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback