Open your eyes!

Ibland vill jag bara skrika ut till de jag möter att han är verklig. Att allt handlar om honom. Att han är enda orsaken till att vi finns på den här jorden. Och jag har aldrig brytt mig så lite om de som skulle förakta mig för denna min livsmening. Snarare känner jag sorg. Att människor har stängt till sina hjärtan. Inte bara ofrälsta utan sådana som har sitt liv räddat och kommer få erfara den största nåd någonsin, men som inte tar denna sanning på allvar. Det är tid att öppna sina ögon och börja söka honom. Stäng av TV:n och sluta jaga efter vinden för vi kan inte leva för oss själva längre.
 
En del brukar säga till mig, "men jag har det ganska bra, varför behöver jag honom"? Och en gång i tiden kunde jag inte svara på det men nu förstår jag. För Gud har gjort det uppenbart för mig. Det spelar ingen roll. Vi kommer Ändå att stå inför honom en dag och lägga räkenskap för våra liv. Och få höra honom säga: jag skapade dig för att jag så gärna ville vara med dig, för att Jag skulle få älska dig, för att Jag skulle få bli din vän. Men du ville inte! Tänk på det, det var han som Först älskade oss (1 Joh 4:19).
 
Och när du möter svårigheter, när det är så otroligt lätt att be till honom förstå att han älskar dig mer än en pappa älskar sitt barn men vet att han inte kan hjälpa dig om du inte är villig att ge hela dig till honom. Du kan inte lägga halva ditt liv i hans händer men behålla andra halvan själv. Jag citerar bara bibeln "När ni söker mig skall ni finna mig. Ja, om ni helhjärtat söker efter mig" (Jer 29:13). Släpp allt till honom, för du vet ju att han är en god Gud så varför litar du inte på det!!!!?
 
Pic via Pinterest

Kommentarer
Postat av: smäm

<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback