Ta hand om dig. beacause you're worth it.

Nu så här efter man precis fött sitt andra barn är ju kroppen inte riktigt som den en gång var. Det är liter mera... vad ska man säga, slapp? Och Jag passade ju dessutom på att fika lite extra under min graviditet, man var ju ändå tjock liksom och träning? Nej, det var ju farligt för barnet, så 20 extra kilon smög sig på. Det känns lite surt nu i efterhand när man inte riktigt repar sig lika fort som efter första barnet. Och jag har alltid varit ganska smal och vältränad så lite besviken är man väl. Eller ganska mycket. Ja, jag har till och med grinat i min mans armar om kvällarna och snörvlat fram: jag är sååå tjock!!! Hur kan du älska mig!!?? Men det är nog också sömnbristen som medverkat en smula de gångerna.
 
I alla fall så har jag nu infört en liten sockervila som faktiskt hållt i 6 timmar. Och planen är att börja träna så snart det gå (vi får se hur det går med en bebbe som äter varannan timme). Jag känner mig ändå peppad. För en fräschare, snyggare, starkare, friskare tid. Både hår, hud och naglar mår bättre. Och om träning inte skulle ge resultat på en natt av någon anledning kan man i alla fall klä sig snyggt och piffa till sig lite så där va.
 
Jag gillar verkligen den sunda tanken på att leva fräscht och hälsosamt. Inte som när jag var ung och joggade till jag kräktes eller gick direkt fram till knäckebröden på skollunchen. Nej, någon måtta får det vara. Vilket jobbigt liv!
 
Inspiration kanske

 
 
 
 
 
 
 
All via pinterest.com
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback