Tigers hån

Som jag skrivit tidigare har jag tagit på mig några extra kilon under graviditeten. Och vidare har jag försökt tappa en del. Kanske har jag lyckats. Det trodde jag i alla fall när jag här om dagen äntligen lyckades knäppa mina ljusa tiger jeans igen. Jag drog som en galning för att få igen knappen, så att jag kunde bevisa för mig själv att jag visst hade gått ner lite.
 
Dagen fortlöpte och jag ignorerade magknipet från dem alldeles för tajta brallorna. Stolt och nöjd spatserade jag runt på stan och hoppades att byxbenet riktigt drog in och ihop det där lite extra hängiga låret. Det kändes så i alla fall, så som det spände! Tillslut, efter att jag faktiskt på riktigt hade lyckats övertyga mig själv om en viktminskning kom kommentaren jag bara vill hoppa på. Systern berättar att det syns en stor spricka på baken! Men vilket skääämt! Självklart! "Vilket hån!!!!", ville jag bara ropa till mina snyggaste jeans som jag nu avskyr.
 
Jag inbillar mig att allt hade med dålig kvalité att göra och funderade ett tag på att lämna tillbaka dem. Efter 2 år. Psst! Men egentligen vill jag nog bara låta dem ligga långt ner i byrålådan och glömma bort dem. Som om de aldrig funnits och som om de aldrig hånat mig för min efter-gravida-kropp.
 

Via pinterest.com
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback