Pom poms diy

 
Pom poms har ju varit väldigt het på tapeten ett tag nu. Jag har inte tagit mig tid att testa detta förrän nu i dagarna. De är väldigt enkla att göra men ganska pillrigt. Här är en egen tutorial jag gjort.
 
 
Du behöver silkespapper, sax och snöre/tråd/ståltråd.
 
Använd 7-10 ark i valfri storlek och färg.
 
Börja med att vika som på bilden. Som ett dragspel.
 
Så här ser det ut när det är klart.
 
Vik på mitten.
 
Fäst ihop allt med ståltråd eller som jag gjort; snöret jag vill hänga upp min pom pom i.
 
Klipp rundade eller spetsiga kanter.
 
Veckla ut arken ett i taget.
 
Så här ser det ut när 3/4 av pom pomen är utvecklad. Justera bladen när allt är klart.
 
Färdiga att hänga upp eller kanske lägga på middagsbordet som dekoration.
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

I liiike!!! Bra att du la upp hur man gör! :)

2013-07-26 @ 11:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback