stress to impress

Jag tycker det är så skönt när folk på bloggar, insta och FB visar upp sina operfekta sidor och tillvaror (böjning?). Det är en sådan avskyvärt pressad atmosfär i våra kretsar. Givetvis inte i alla och inte hela tiden men den är oundviklig att missa. Kanske är den mest förekommande bland oss kvinnor.
 
Tonårstjejer har antagligen stört press på utseendet. Och hos de unga vuxna verkar de handla om en fantastiskt svårstigen karriär, en hejdundrande mammaroll eller om andra avundsvärda antaganden. Man ska helst vara bra på allt. Gärna enterprenörskap, välgörenhet, konst, sång, mode och andra estetiska talanger. Och glömde jag säga att man ska vara extraordinärt snygg också?
 
Säg nu inte: det är inte fel med talanger, vackert utseende eller kunskap. Nej, självklart inte. Men det hur det används och visas upp som blir så rubbat. Och jag tycker verkligen det är en hårfin gräns för när yttrandet blir värdigt och för när egot bara genomsyrar alltihopa. Jag får väl helt enkelt gå till mig själv och fråga vilka mina motiv är...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback