Journalläsning idag

Igår morse kom Jeremia på att han var tvungen att åka till jobbet vid 05:30 och sen kom han inte hem förrän 19:00. Lite trist planerat så där på alla hjärtans dag. Men sen ringde i alla fall Maria T och erbjöd barnvakt så vi fick äta middag tillsammans på kvällen. Så roligt med en liten stund tillsammans. Jag tänkte lägga upp lite bilder från igår senare idag, när jag orkar...
 
Idag har jag läst igenom min sjukvårdsjournal. Igen. Det är så roligt att dessa blivit så lättillgängliga nu. Man behöver bara(!) ordna e-legitimation på landstingets hemsida och sen är det bara att vraka. Man kan se alla sina inbokade tider, recept och givetvis Journalen. Så nu har jag läst igenom min förlossning och anteckningarna om när jag fick barnsängsfeber efter det. Synd att man bara fattar hälften av alla medicinska termer och måste googla varannat ord... Men tillräckligt intressant ändå!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback