Jag har fått nog


Nu för tiden, i dessa dagar, i detta samhälle ska allt vara nytt, coolt och unikt. Man ska finna oupptäckt musik, ha coola kläder, vara först med att se vissa filmer, och man ska vara unik och speciell. Nu för tiden ska allt ska gå snabbt dessutom, titta bara på dagens barnprogram och filmer. Vad som mer hör till denna tid är vårt sociala behov som totalt gått överstyr i form av communityn där man blottar sina liv t.ex. Detta community jag speciellt tänker på, besöker man inte bara för att oskyldigt hålla kontakt med vänner utan för att faktiskt snoka i andras liv. (Om detta inte gäller dig så gäller det iaf för minst hälften av dina vänner, så se upp för vad du delar med dig av).

Jag är också en del av den här tiden så på många områden följer jag samma trender, men jag inser mer och mer hur trött jag är på detta. Kan man inte få vara som man är? Kan man inte få ha kvar sin gamla Nokia 3310? Kan man inte få vara pensionärslik och älska när allt går långsamt? Kan man inte få ha Legally Blond som sin favorit film? Jovisst, tänker vissa, det är klart att man ska vara som man är, Men är det verkligen möjligt att vara sådan jag beskrev ovan utan att verka löjlig eller tråkig idag?

Jag förstår mer och mer hur stor min längtan är till det som är sant, till det som håller, till det som gör mig lycklig, till det som är äkta och till det som ger mig frid. Jag har funnit det! Och jag tänker hålla fast vid det, hur löjlig jag än må vara.


Kommentarer
Postat av: mayen

Bäst skrivit R! Håller helt med, men som det gammal ordspråket lyder "man kan inte ändra på andra bara på sig själv" så får man helt enkelt vara den man själv är och lära sig att en del människor kanske kommer att anse att man är tråkigt, men att faktiskt inte bry sig så mycket om det. Om man har en häftig stil så kommer nog en del människor tycka att man är för mycket också, så vem eller vad man än är så har folk åsikter om det... Puss!



Jag tex, älskar min iphone och jag älskar The Beatles.

Jag är lite retro och ändå inte alls.. får man vara så? Jo men det är klart för det är jag :)



Black Swan nästa vecka? Eller på typ söndag... om du kan då? KRAM

Postat av: Anonym

Du har ordets makt! Jag blev beröd i av ditt inlägg, tack för din självinsikt! Jesus säger att han har kommit för att ge oss liv och i övernog, för att Jesus liv ska kunna flöda över så måste jag som idividen inser vikten av dör ifrån sig själv. Döden innebär friheten ifrån prestige, ifrån statusstress eller en påklistrad identitet som man inte kan leva upp till. Jag behöver inser mina svagheter, för det är i svagheten som kraften fullkomnas. Du är fantastiskt tjej. Du kommer att komma långt, håll fast vid Kristus/ Kram

2011-03-04 @ 19:51:58
Postat av: Johan

Ett fantastiskt bra inlägg R. Jag känner igen mig i mycket samtidigt som jag försöker intala mig att jag inte bryr mig om vad folk tycker. Men jag kommer inte ifrån det, hur gärna jag än vill. Samtidigt är det ju larvigt att tro att man ska bli omtyckt av alla, inte ens Jesus lyckades...

Hur som helst, tack för ett tankvärt inlägg som alla, antagligen, känner igen sig i. Du är så bra och jag är glad att jag fått lära känna dig. Kram!

2011-03-09 @ 23:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback