Pengar och lycka

De säger att pengar inte gör en lycklig. Jag funderar över påståendet och antar att jag håller med. Eller gör jag verkligen det? Vem var det som kom på det uttrycket egentligen? En rik eller en fattig? Det är faktiskt stor skillnad. Pengar må kanske inte inge en fullständig inre lycka men de kan verkligen göra saker och ting enklare i livet. Speciellt för någon som inte haft bra ekonomi på länge men plötsligt får det. Jag tror att djupa bekymmer i mångt och mycket kan försvinna om en människa har nog med pengar. Problem föder ju bekymmer och bekymmer föder nya problem. Men ett viktigt tillägg i fråga om lycka och pengar är vad en människa gör med pengarna. Jag tror att en man som välsignar blir betydligt lyckligare än någon som håller de för sig själv.

Jag kan inte påstå att mina nya skor Inte ingav ett härligt lyckorus. Människan är ju materiell vare sig vi vill det eller inte. Jag antar att lycka kan tolkas olika och att det är där man måste utreda tankeställningarna som kommer. Min slutsats blir kanske att: skor ger en sorts kort lycka och Jesus ger en annan slags evig lycka!


Kommentarer
Postat av: Tessy

Du är en vis en! Nu kan du komma tillbaka, förresten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback