No gums here anymore


Jag har tänkt på en sak och jag har kommit fram till att tuggummin är onda. De må vara fräscha och bra för tänderna men vilka hemska negativa konsekvenser det finns.
  • Genom att de låter sig tuggas på tror magen att den ska få mat och blir superhungrig när det inte kommer någon föda. Mycket ont i magen alltså!
  • Man sväljer en väldig massa luft. Mycket mer ont i magen!
  • Man kan råka svälja det. Massvis ont i magen!
  • Om man är på olämpligt ställe (typ i ett möte) kan man inte spotta ut det och tvingas tugga tills det löser upp sig (om man inte vill svälja förstås).
  • Det kan råka fastna i håret och då blir det ny frisyr!
  • Om man spottar ut det utomhus kan det fastna i näbben på fåglar och då kan de dö!!!!
  • Förresten tycker jag att de flesta (förutom de som utövar Brad-Pitt-tugga-looken) ser fula ut när de tuggar tuggummi, om man får säga så.

Ja, ni ser ju själva. Det här är inte klokt. I fortsättningen ska jag hålla mig till the real stuff. So fresh and so clean!


Kommentarer
Postat av: Tessy

Jag vet vad gör mot min stackars mage, men ändock kan jag inte hålla mig från att tugga på de. Såg du mitt fb message? Love you hun

2011-03-15 @ 20:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback