Den som söker finner. Något annat!

Efter en lång dag kom jag hem, gick in på mitt stökiga rum och kom på att jag behövde ett speciellt gammalt papper. Jag tänkte att jag bara snabbt skulle kolla igenom några lådor. Men då inträffade det som alltid sker när man börjar kika bland gamla grejer, jag fastnade bland foton, vykort, teckningar och dagböcker. Tiden rusar iväg och man kommer på sig själv sittandes på golvet med famnen och golvet fullt av nostalgi-framkallande saker.

"Det var kallt och det blåste mycket men jag kände mig på något vis harmonisk och stämningsfull. Plötsligt ringde det på hans telefon. Jag började sakta backa bakåt. Han la på och vi stod ifrån varandra på långt avstånd. Vi bara tittade. Det blev sådär "mystiskt lugnt" som det aldrig blir med någon annan..." -Från en gammal dagbok

by photographer Liliana Gelman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback