Raseri

Alltså jag blir fullständigt galen!!!
Det absolut värsta med att tro att man kan rita är att man får ett gräsligt raseriutbrott i hela sitt inre när man inte lyckas. Jag får iaf det. och det är en av de värsta sakerna jag vet, just när jag har en bild i huvudet på en perfekt målning eller skiss och så blir det bara skräp av alltihopa när jag gjort några drag på pappret. Jag vill skrika högt så att porslinet skakar.
Förresten, just nu när jag sitter och skriver detta målar jag naglarna samtidigt och GIVETVIS ska man komma åt någonstans så att det ser helt sjukt ut på en nagel. Självklart.

Jag hade tänkt skriva om helt andra saker här ikväll men jag har fått nog. Jag orkar inte med mig själv. Visst, det är jobbigt att misslyckas ibland men det är något speciellt med detta när man målar. Man blir så frustrerad när man känner att man inte var bra nog. Vad tänkte man på egentligen? Att man kunde ha så höga förväntningar... suck


by Terry Richardsson

Kommentarer
Postat av: rob

YEAH

2010-03-15 @ 09:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback