Blom delar med sig


En dag på fritids kan vara extremt rolig men även mycket krävande. Det tar mest på tålamodet.
"Fröken, kan vi gå ut" , "Fröken, jag vill vara inne" , "Fröken, jag är hungrig" "Fröken, hon slog mig" Fröken, Fröken, Fröööökeeeeeen!!!! 
Samtidigt är det alla dessa frågor, funderingar och påståenden som oftast gör dagarna så roliga. Jag har aldrig skrattat så mycket som på mitt nuvarande jobb. Antingen är det ett barn som har delat med sig av sina djupa funderingar, eller en rolig felsägning av en kollega.
Som jag sa för några dagar sen till en av mina nära vänner "...mina kompisar på fritids". Jag syftade då på barnen. Även fast jag är deras "Fröööökeeeen" känns det ibland som om att man känner dem så väl att de blir ens kompisar. 

Påståenden och frågor som; -"Är du verkligen vuxen?"  , -"Du är för dålig för att vinna" , -"Ät din farfars rumpa!" är vardagsmat på fritids.

Jag och Rebecka pratar ibland engelska med varandra för att barnen inte ska förstå. Idag fick vi frågan vilket språk vi pratade egentligen. Ett av barnen säger; "Det är rebeckiska". Så nu pratar vi alltså rebeckiska, språket som man pratar i rebeckien. Man måste bara älska deras fantasi ibland!

Barn är fantastiska och jag vill ha många av dem i framtiden! Someone who wants to marry me? Du finner mig på Facebook, allas vår nya datingsajt.

//Blom


Kommentarer
Postat av: deb

hahah "ät din farfars rumpa". Den fantasin är inte mycket att hurra för, haha stackars krake.

2010-07-14 @ 21:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback