SuperKompis

Tänk att du har en "låtsaskompis" som ingen kan se, inte du heller men du är helt övertygad om att den finns. Den här kompisen är en riktig superhjälte med alla bra krafter du kan komma på. Och du gillar den ofantligt mycket, speciellt eftersom den verkar gilla att bara få hjälpa dig ur massa trubbel och problem du hela tiden lyckas hamna i. Du tänker; "vilken sjukt bra kompis jag har hittat" så du vill givetvis  att alla dina andra vänner också ska få ta del. Men ingen tror på dig när berättar om superkompisen... Du försöker övertyga dem med alla tänkbara argument och superkompisen försöker också övertyga dem. Den står utanför deras ytterdörrar och knackar lite försiktigt men ingen verkar vilja öppna. Visst blir din kära vän ledsen att ingen tror på honom?
En dag kommer den här kompisen till dig, att bli synlig och alla kommer att kunna se hur bäst den är. Alla som trodde på honom när han var osynlig är hans riktiga vänner, dem trodde när ingen annan trodde men de andra tackade nej och kompisen tycker det är tråkigt att dem Han gillade och längtade efter så mycket inte ville vara hans vän. Vännen, som är min vän heter Jesus...


Kommentarer
Postat av: sofia

bra skrivet, bra innebörd. om jag inte har missförstått hela texten =)

Postat av: Emelie

Haha, du är så söt, såå sant!

2009-09-14 @ 13:19:49
URL: http://makeaday.wordpress.com
Postat av: T

Puss!

2009-09-14 @ 16:37:26
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: sofia

okej, ja jag förstog nästan det, att det handlade om jesus men jag ville inte chansa ifall det var fel. =)

jag bor i Skellefteå nu. jasså? det var någon annan som skrev igår att hon också kände isabella!

världen är bra liten. hur mår du annars? går det bättre?

2009-09-14 @ 16:41:19
URL: http://larouxx.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback