Det obegripliga köfenomenet

Igår stod jag inne i mataffären och skulle handla åt min mami som satt ute och väntade i bilen. Hon var trött och ville hem (som alla mammor efter jobbet) så jag tänkte jag skulle vara effektiv men då hände det som aaaaaaalltid händer när man har bråttom; jag ställde mig i fel kö.
     Det var sådana där eländigt långa köer så att man nästintill hinner skapa relationer med de som står brevid. Och speciellt sneglade jag på de som anlände till en annan kö vid samma tidpunkt som Jag, för de är ju dem man står och jämför med i denna skrattretande kökamp. Man tänker: va, hur kunde Hon komma till en kassa före mig trots att Jag kom till kassorna före henne? Och så börjar man bli irriterad på allt. Man anklagar kassörskan för att hon jobbar på tok för sakta, man anklagar tanten som bara är TVUNGEN att betala med hundra enkronor och man blir sjukt sur på alla barnfamiljer med kunvagnar som sväller över. Sen har man ju lärt sig att absolut inte byta kö, för då blir plötsligt Den långsammaste... Obegripligt!

(bild: deviantart.com)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack min älskling för att du orkade gå in o handla åt mig !! kramar

2009-10-22 @ 21:18:20
Postat av: sofia

ja usch, det där känner man igen allt för väl


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback