Hur gör ni?

Jag orkar inte mer. Jag har fått nog. Hur gör alla andra? Varför ser jag inte enorma, kolossala, ofantliga klädhögar utspridda på andras golv när jag kommer hem till dem?
Jo, okej, jag har blivit så mycket bättre med tiden eftersom jag inte står ut med det sjukt dåliga samvete jag drabbas av när jag kliver ut ur ett stökigt rum, men det är på de där riktigt stressiga mornarna man inte ens hinner ägna de snabbt växande klädtravarna en tanke. Man verkligen bara drar av sig tröjorna i panik och i sitt mest sura tillstånd kastar dem över axeln, och på en sekund har handen i raketfart flugit in i garderoben igen, för att man för sjätte gången tror sig fått en faaaantastisk tanke om en ny outfit. Men nej, nej. Ingen annan skulle se det, men man själv ser hur galet tydligt det är. Att färgen skär sig mot sitt hår, att allt blev för pösigt, att tröjan har en tvättlapp som kliar eller att det där pyttelilla hålet i ärmen visst syns om man sträcker upp armarna (man måste ju kunna lyfta händerna i lovsång hallo)

Haha, man drömmer om att ha de sådär som nedan, men man kanske måste se över sitt liv nu och jämföra lite. Ens ordningsförmåga kommer inte förändras plötsligt en dag bara för att man fick massor av pengar (även fast man kanske känner sig mer inspirerad att hålla det städat). Men att utrota stressiga mornar är förmodligen nyckeln...


Kommentarer
Postat av: Anonym

P

2009-11-19 @ 17:55:32
Postat av: Peppa

På nåt sätt blir allt mycket enklare när man flyttar hemifrån, då får man ju ha ALLT man har i hela lägenheten för sig själv.. då motiveras man till att ha ordning för då får man ju behålla den!! :D

2009-11-19 @ 17:57:18
Postat av: JOHANNA

totally agree!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback