Lata och Själviska

Givetvis är det kul med kläder, smink, karriär, pengar och allt det glamorösa livet har att erbjuda. Det tycker jag också men är det egentligen så viktigt? Det är ju förgängligt och värdsligt. Man vill väl bli ihågkommen för något mer betydelsefullt än den som endast tänkte på Sig själv, Sina kläder och Sitt utseénde? Tänk om de efterträdande kunde tala om en som "den som osjälviskt kämpade för att andra i sin omgivning skulle ha det bra" eller "den som stod upp för sina viktiga åsikter och ville förändra en kall och hänsynslös värld med dem". Bara att man iaf på något vis tänker på, talar om och lever för sådant som i sanning betyder något... Alla kanske inte tänker bli Moder Theresa eller Raol Wallenberg men det inget som stopper en från att bli en bättre och mer osjälvisk människa i det tillstånd man står i, i sitt liv just nu. Maria Vethe är någon att ta efter. Likaså Maria Thorängen, Madeleine Agnarsson och Ester Renkel.

(P.S Synnerligen viktiga ord är dessa men jag talar mest till mig själv.)

Kommentarer
Postat av: Fia

HEJ! va glad jag blir att du kommenterar! hade ingen aning om att du har blogg. Yeyyy då har jag mer läsglädje. super. Hur mår du va gör du? PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback