Batman? Stålmannen? Spiderman?

Igår kväll satt jag och målade en liten Batman och då gick jag in i den där ofta förekommande tankebanan: Vilken superegenskap skulle jag vilja ha? Hur många gånger har man inte önskat att man kunde flyga eller drömt om det för den delen? Och det är klart att man skulle vilja vara starkast i stan eller kunna göra som Clark Kent; se igenom alla typer av material. Vissa kanske har önskat sig vara lika smarta som Batman, som gång på gång lyckas överlista fienden och tänker ett steg före. Sedan har jag träffat på en kille som vill vara som Spiderman (vad han nu har för dunderegenskaper). Jag tror dock att jag funnit mina två favoriter, om man nu inte kan få allihopa på något vis vill säga. Jag önskar att jag kunde bli osynlig. Ja, då skulle jag kunnat gå in i lärarrummet och sitta och lyssna när lärarna gör narr av dumma elever eller stå brevid killgänget och höra när de snackar tjejer. Jag skulle kunna lyssna på vilka samtal jag ville, spionera på vem som helst, rymt hemifrån mitt i natten, kommit hem mitt på tidiga morgonen.. Ja, det skulle nog inte vara så tokigt. Den andra är even more fabulouse: att kunnna stanna tiden. Med det draget skulle man ju kunna stoppa tiden mitt i ett prov och kika på "den-där-tjejen-som-alltid-kan" eller bäst av allt: gå in i en affär och plocka på sig vad som helst!! Vilken cool grej alltså, det finns ingen gräns på vilka fräscha saker man skulle kunna göra... Tankeläseri tror jag att jag skulle vilja slippa, det skulle avslöja allt för mycket och ta ifrån en så mycket tankar om hopp ibland... Nåja, det finns många många egenskaper som ibland skulle suttit fint. Några ytterligare är ju: färdas framåt och bakåt i tid, se in i framtiden, kunna utföra saker jättesnabbt precis som stålmannen när han exempelvis springer dundersnabbt, ändra utseénde, och så vidare... Men som i alla filmer krävs det ju att man använder egenskapen på "rätt sätt" utan att missbruka den och där var det kört för mig.


Kommentarer
Postat av: Tess

Mysigt inlägg! att kunna flyga skulle inte heller vara fel.. :)

Postat av: rebecka hautanen

Väldigt bra inlägg, verkligen bra. Du har gjort mig glad :) hahaha! skumt egentligen, ett inlägg kan få en människa glad.. :) men men,

jag har hela tiden drömt om att flyga :D

2009-02-09 @ 20:37:12
URL: http://rrebecka.webblogg.se/
Postat av: Mike T

Tycker du ska se slutet på Kill Bill vol 2... Bill förklarar så bra varför Superman är den bästa superhjälten och lätt en favorit för mig även om hans outfit inte alltid är så cool!

2009-02-10 @ 08:32:24
Postat av: Mary

Man e alltid sen, så vingar vore riktigt coolish!

2009-02-11 @ 20:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback