En höstdag


Idag fikade jag med Tess på stan och Maria V kom förbi en stund också (dessutom träffade jag på hälften av min gamla nians klass, samlingsplats eller?) Trevligare vänner får man leta efter. Ja, i slutet av vår stund skrattade vi så att vi nästan kissa i byxan till och med. Iaf, Tess som ju ska bli danslärare på gymnasiet (helt sjukt ju, hah) bjöd dit mig i förväg för lite ensamma dansstunder i salen, bara hon och jag. Längtar awesome massive gräsligt mycket!!

När jag åkte i bilen hem regnade det lite sådär och luften var klar och sval som den ju är nu för tiden. Hösten står i farstun och jag tycker faktiskt det är något spännande och mystiskt med den. Dessa kalla vindar och dessa gigantiska moln som så ofta drar in över himlen, de framkallar i mig en känsla av att bara gå ut och ... ja, vad ska jag säga,  "bara känna lite av den". Sedan vill jag alltid minnas den kitlliga iver jag kände vid inköpen av almanacka, ryggsäck och bänkpapper och det pirriga i magen på första dagen i skolan. Jag tycker att skolstarten utan tvekan var bäst på hela året efter julafton, födelsedagen och skolavslutningen förstås...

Kommentarer
Postat av: Tess

Fick lov att springa hem från bussen. Det är inte okej! haha, men det var kul då =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback