Syrliga Chips i Sigtuna

Sent inlägg om förra veckans Sigtuna-tripp i ett solig men rysligt kallt vårväder. Trevligt kan man kalla det men jag känner dock att det mesta blev så komiskt halvdant, förutom kubbspelandet kanske. Vad jag menar är att de flesta aktiviteter påbörjades lite knapert av några få och rann så gott som ut i sanden. Som t.ex lekandet; jag å Deb började schlager-leken lite halvt, man visste knappt vem som var med, vi började med sex pers kanske och slutade i två ungefär, ingen räknade poäng och ingen var egentligen på. Sedan kom grillningen som skulle ske på en liten engångsgrill. Ja, femton stycken små människor skulle lyckas bränna lite kött och bananer under den korta tid som glöden glödde. Inte blev det bättre av att de flesta av oss på riktigt funderade ifall våra blålila händer skulle överleva den bitande kylan. Jag skrattar nu och tänker: patetiskt kul över alltihopa... Det blev iaf en av de behagligaste och varmaste bilresorna jag upplevt i mitt tjugo år levda liv.

I bilen på vägen dit. Jag, Salem, Debora och Tessan diskuterar (av en nu glömd orsak) konsten att kunna kissa i skogen.
Salem: 'Jag är faktiskt riktigt bra på att kissa ute.'
Becka: 'Hah, jag är superdålig, kissar alltid på byxorna.'
Tessan: 'Jag med, men det är faktiskt riktigt bra att lära sig kissa ute...'

Ester: 'Åh, jag är så trött på räfflade chips, gillar mera platta för de är lite mer syrliga.'


  


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Men tjena bruden! Det var inte igår.. Har helt missat att du har en blogg, vad roligt :) Hur står det till? :) Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback