Salles B-day!

Igår var det dags för Salems årliga födelsedagssammankomst, denna gång i lite enklare form dock med utsökt mat och tårtfika även denna gång. Maten var givetvis en Afrikarätt och det medföljde ett antal kulturella "regler"  som bland annat att man skulle äta med händerna och bara en liten bit i taget. Då fick man givetvis bara äta med höger hand ifall man nu skulle vilja ta lite mer, då tar man med vänster. Det roliga var att när rara Mary kom sent och ovetandes om detta började hon med att äta som om det var en vanlig tacomiddag. När Salems mamma gick förbi tittade hon lite förvånat och gick sedan in i köket för att inte visa sig skrattandes. Du är en sån gullgris Maria.
             Kvällen avslutades (för min del) med en ivrig konversation om gamla saker man lekte med som barm - kulor, hockeykort, bokmärken, tamagotchis, poggs, gogos m.m. Dessutom inspirerade Bruk mig om att vara med i den kända Nike Challenge-saken. Vilken grej alltså!

Maria, Madde och Johanna står på Gränby och diskuterar om vem ska skriva på Salems födelsedagskort.
Madde: Nej, men jag vill inte skriva, jag skriver fulast av oss........ Eller nej förresten (tittar nu på Maria).....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback