About blessings

 
Om Han får, kan det mycket troligt bli så att Gud flyttar och tar bort saker ur ens liv. Och automatiskt brukar vi tar det för fienden. Men Han, vår käraste Fader vet bättre än vi så när vi ber Gud om välsignelse så tror jag han ibland måste flytta på saker så att det goda kan få rum. Han kanske måste flytta på en vän, ett jobb, rikedom osv. Din vän kanske har blivit som en gud för dig och du kanske söker bekräftelse i den istället för hos Gud.
 
Ett bibelord som kommer till mig nu är: mina tankar är inte era tankar och era vägar är inte mina väger. Alltså vi förstår kanske inte allt gör först men vi ser i efter hand. Pröva allt inför Herren förstås. Ibland är det ju fienden som vill stjäla från dig men ibland är det Du själv och dina "världsliga begär" som står i vägen för Guds goda. Och på tal om det goda vill jag tillägga att jag fått upp ögonen för vad detta betyder, i mitt liv alla fall. Alltså andliga gåvor! Jag vill ha det mer än något annat! Är det inte det vi kommer ha kvar för evigt? Visst är det väl inte huset eller den nya iPhone:en ? Nope, have your way in me, Lord!!!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja jag har tänkt på det att när jag ber Gud att fostra mig så vet jag nog inte alltid vad jag ber om o förstår inte heller alltid att det är Hans fostran när den väl kommer!:) Den kan va ganska jobbig;) men resultatet blir mer frukt!!😊

Underbart att få läsa om dina tankar!!

Svar: Haha ja, i backspegeln brukar man kunna se att det var Gud. Han är så rolig hehe....
OM MIG

2014-10-12 @ 08:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback