Frihet från synd

Vi tror och förespråkar ofta att Gud vill och kan hela oss. Att verket är fullbordat. Att vi kan få leva i fullständig hälsa (eller ja, även här kan det väl skilja sig lite i den i dagliga bekännelsen när smittorna härjar hej vilt, för då verkar det vara något en del bara accepterar så länge vi bor här på jorden). Men från predikstolen och från många härliga munnar tycker jag mig ändå höra en ljuvlig längtan efter ett liv i total hälsa. Precis som det var för Jesus. Och precis enligt löftena i Guds Ord. 
 
Men varför tror vi enbart på ena delen men inte den andra??? Den andra delen om frihet från synd alltså...
"Och våra synder bar han i sin kropp upp på korsets trä, för att vi skulle ---> dö bort från synderna och leva för rättfärdigheten."
 
Varför tror vi att bara ena delen skull vara fullt verksam men inte den andra? Har inte himmelriket kommit? Ja, jag har då i alla fal börjat tro på båda. Jag blev så glad och utmanad när jag första gången hörde detta budskap predikas av Torben på The Last Reformation (och fler och fler dyker upp). Det är sannerligen ett glädjens budskap. Vidare mot målet säger jag bara... 
 
Fortättning följer...
 


Gud är God!

Guds godhet!!! Inget är som hans godhet. Inget är som hans värme, omsorg och vård. Hans kärlek. Den här världen känner inte till den... för då hade dom trott! Men när man ser den, när man möter den, hans utomjordiska godhet alltså ja, då förs man till omvändelse.

(null)

Om det är något jag vill ska pressas fram ur mitt liv så är det väl ändå just det... hans godhet och kärlek i ALLA dess former. 

"Are you unaware or ignorant [of the fact] that God’s kindness leads you to repentance?"
‭‭Romans‬ ‭2:4‬ ‭AMP‬‬

Lammet som tar bort världens synd!

(null)
 

Denna sanna församlingen

Detta ord är ju så fantastiskt, och för mig är det hela grunden i att känna Gud. För mig betyder det att på hela den uppenbarelsen ska Gud bygga sin äkta församling. Att det blir byggt genom Gud och Ande och Inte genom en människa, eller kött och blod som det står. 

(null)