Another day

Idag har jag fikat. Jag har också ätit sånt där lakrits pulver. Mamma säger att vissa aldrig slutar vara barn.

Jag har dessutom sett The Godfather I idag. Det var min första gång. Den är bra tycker jag. Det finns många behagliga scener i den. T.ex. när Don och hans barnbarn leker bland tomatplantorna och när Michael gifter sig med Apollonia. Det finns givetvis många hemska scener också men dock inte mindre intressanta för det. T.ex. när Jack Woltz vaknar med ett hästhuvud i sin säng.

På något vis påminner den mig om Scarface. En Al Pacino som i början av filmen inte är involverad i "branschen" alls. Man tror att han aldrig kommer bli så brutal som The Master själv (iofs. gillar man ju Don Corleone ganska mycket). Men det slutar med att han blir överhuvud och kanske till och med ännu mer känslokall och obarmhärtig...

Don Corleone: Good. Because a man who doesn't spend time with his family can never be a real man.



Kommentarer
Postat av: debbii

glupsk som jag är svalde jag allt hockey pulver i ett svep...sedan fick jag halsbränna, i två dagar. gör inte om mitt misstag för guds skull.

2011-01-23 @ 22:06:16
Postat av: Rebecka

Hah. Jag har redan gjort samma misstag.

2011-01-23 @ 23:39:46
Postat av: annsoh

Jätte fin blogg! :)

Hur är det med dig!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback