Oscarsgalan

Så var, den i år något slätstrukna, oscarsgalan efter väldigt många timmar tillslut över. Det var inga galna tal eller kolosslt pinsamma incidenter. Man såg heller ingen film dominera totalt inatt, som många kanske skulle trott om The King's Speech utan filmen tog hem 4oscar och Inception 5 likaså. Dock tycker jag priserna delades ut helt rätt, om man nu med sin knappa kunskap har något att säga till om.

Det är lätt att klaga på andra men jag tycker varken Anne Hathaway och James Franco (galans värdar) eller Filip och Fredrik (kanal9's värdar) gjorde ett storartat jobb. James Franco hörde man knappt överhuvudtaget och jag skulle vilja säga att Filip inte verkar helt hemma på Oscarstemat.
Jag gillade heller inte Mandy Moore's framträdande och Melissa Leo's tal speciellt mycket.

Däremot tyckte jag mycket om Sandra Bullock's inslag, Gwyneth Paltrow's framträdande, Colin Firths tal, Christian Bale's tal, Mila Kunis klänning, Aaron Sorkins tal.

För övrigt tyckte jag att Kirk Douglas var ett nervöst bidrag, att det var roligt att Hämden fick en oscar, att James Franco verkar skum och att den avslutande barnkören var härliga. Jag måste dessutom tillägga att Natalie Portman var min favorit trots att både hennes tal och klänning sägs vara intetsägande.


Gravida Natalie Portman var ingen svan men hon är elegant minsann.



Javier Bardem och Penelope Cruz som i dagarna blivit föräldrar såg ju kära ut.



Jag visste inte att Armie Hammer spelade tvillingrollerna själv.


Mark Wallenberg såg man inte så mycket av under kvällen. Lite bortglömd kanske.


Jesse Eisenberg var lika lugn som i filmen. Kanske var han trött på alla Facebookskämt.


Colin Firth med sin vackra fru fick sin välförtjäna oscar för bästa manliga huvudroll.



Matthew Mcconaughey vars namn jag ännu inte kan uttala, är gift med Camilla Alves som hade kanske den snyggaste klänningen.


Sandra Bullock som sägs vara väldigt trevlig, var humoristisk och avslappnad på scen.


Mila Kunnis är snygg!

Kommentarer
Postat av: Yasha

Camilla Alves klänning är som du precis säger, snyggast!

Postat av: mary

hahaha, kirk var definitivt ett nervöst inslag! jag vågade nästan inte kolla! och jag tror jag rodnade när melissa höll sitt tal, så jobbigt var det. haha

2011-03-03 @ 00:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback