Just thoughts...

Jag vandrar i en sömnlik gång mot en dimma grå
För i den dimman skymtar jag dig gå

I mina steg mot dig räknas bara du
Jag ser inte hur enfaldig jag blivit nu

Både stolthet och moral har glidit ur min famn
Och jag vaggas sakt bort ur säker hamn

Dimman öppnar sig för mig
Men jag ser inte dig
Var du någosin här?
I denna dystra sfär

Nu är jag ej mer i sagolikt drömtillstånd
En kall och rå verklighet möter mitt förstånd
Det blir tydligt när jag ser mig omkring
Jag satsade allt men vann ingenting


Photo by Iris Marilu Humm

ag Jag vandrar i en sömnlik gång mot en dimma grå

För i den dimman skymtar jag dig gå

I mina steg mot dig räknas bara du

Jag ser inte hur enfaldig jag blivit nu

Både stolthet och moral har glidit ur min famn

Och jag vaggas sakta bort från säker hamn

Dimman öppnar sig för mig

Men jag ser inte dig

Var du någonsin här?

I denna dystra sfär

Jag är inte mer i sagolikt drömtillstånd

En kall och rå verklighet möter mitt förstånd

Det blir tydligt när jag ser mig omkring

Jag satsade allt men vann ingenting


Kommentarer
Postat av: J

Gillar detta starkt! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback