Öra vill gärna Höra

9januari skrev jag ett inlägg om vad "öra ej vill höra" idag påminns jag om så många saker öra gärna vill höra. Så förutom musik, som är en alldeles för självklar sak örat gärna lyssnar på så är annars SKRATT underbart och då menar jag speciellt de dära specifika personerna som äger ljuvliga skratt. Fyra sådana personer är Sara Fredriksson, Sofia Thor, Emelie Selin och Josefine Wirsén. Vissa av dem är hesa, andra är helt enkelt "rytmiska" och annars bara behagliga. Josefines skratt är behagligt, finner inget bättre ord för att rättvist beskriva det.

En annan favorit jag har är när det dova ljudet av diskmaskinen gör sig hörd i köket. Kanske är det för att man förknippar det med städning eller också för att människan verkar bli harmonisk och härligt sömnig av vagt mullrande ljud, som från ljudet av en bilmotor. Det finns massor av ljudliga saker som är härligt och jag fastnar även vid dessa: många pennor som skriver samtidigt, rasslet från löven som fångas av en bris, när en bil sakta kör över grus och ljudet från en sådan där cykel som "spinner" när man slutat trampa. Alla dessa s.k. vibrationer i luften är honeyhärliga att lyssna på.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Får jag fråga hur jag skrattar? Om de är den där rytmiska så kan jag tillägga att jag inte kan hjälpa det.. Puss på deig!

Postat av: J

haha :) behagligt låter underbart!

Du är så skön! jag tackar och tar emot.

2009-09-18 @ 10:13:00
URL: http://wirsens.blogg.se/
Postat av: Anonym

ett inlägg jag blir glad av.. :)

2009-09-19 @ 16:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback