Värdig dyrbar tid

Tiden när barnen sover på dagarna är väldigt betydelsefull för mig och jag tror alla har sådana där tillfällen. Alltså dyrbara minuter när man bara vill slappa och göra exakt vad man vill. Det kan säkert vara kvällstid efter jobbet för många. I vilket fall som helst har jag mer och mer upplevt att det just är under dom stunderna jag ska vara med Gud. Han påminde mig nyligen om att först söka Guds rike som det står i bibeln, då ska vi få allt det andra också. Ja, jag vet att det kommer gå en väl då. Allt annat man vill hinna med löser sig. Han kommer till och med komma med återhämtning och tillfredsställelse som man så många gånger suktar efter.
 
Jag läste nyligen på en blogg så här: det man tycker är viktigt, det prioriterar man. Så är det! Och det finns så  många bra sätt att ta del av Guds ord på idag. Bibeln är ju givetvis alltid bäst men här är ett bra exempel på ett tillägg och det är ju något visst med kristen musik tycker jag.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Härlig sång!! Det stämmer verkl att när man först tar tid med Jesus så välsignas resten av tiden! Det blir liksom ett flyt i vardagen o en glädje o frid som inte kan ersättas med nåt annat!:)

2014-02-21 @ 07:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback