Mitt hjärtas uppriktiga fundering

Inom alla dessa många sociala medier är den stor, jakten på framgång. Den drabbar oss nästan allihopa. Just önskan om att bli stor. Om att få så många likes, läsare, följare, kommentarer etc., som möjligt. Det har ju blivit så lättillgänligt idag och man ser t.ex. allt fler med flera tusen följare på instagram. Ibland kan man ta till att hashtagga onödigt mycket på varje bild och skriva saker i stil med likeforfollow, followforfollow, please follow... Men vad blir dessa siffror värda när alla tillslut har 5000 följare? Givetvis finns det många som är värda att uppmärksammas men tyvärr försvinner ju de lite bland alla andra nu. Sorgligt nog...

Och en annan sak, är det verkligen här vi söker vår bekräftelse? Är det på dessa community'n vi försöker bli älskade och uppskattade? Blir vi nöjda när äntligen fått 1000 läsare eller 200 likes eller kommer vi bara vilja ha mer? Tycker vi själva att det i grund och botten är beundransvärt att man exempelvis köpt en ny ljusstake från Svenskt Tenn? Jag ställer dessa frågor även till mig själv. Mitt svar har hittills varit att gränsen för uppriktigt intresse och egots självförverkligande ibland tycks vara väldigt suddig...
 
 
Pic via Pinterest
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback