Inte så lätt som på Leila bakar va...

Igår eftermiddag åkte Jeremia och Lemonie iväg en stund och jag fick en stund sjäkv hemma. Helt ljuvligt. I alla fall tills jag bestämde mig för att börja baka jordens värsta cupcakes. Jag skulle bara suttit i en fåtölj och läst en bok. Men i stället tar jag mig an denna mång-momentade bakelse. Först muffins med smält choklad i. Sen schweizisk maräng som är hemskt jobbig att göra och som jag dessutom misslyckades med. Och sist den smälta chokladen som man doppar marängfrostingen i. Usch!!!
 
Tur att de blev fina för de var inte goda och de tog kål på mig. Och tur att Jeremia styrde upp en bio senare efter det. DJANGO! Och på tal om Django var det en magnefik film med bl.a. två underbara låtar, John Legend - Who Did That to You och Jim Croce - I Got A Name.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback