Att handla smart

Igår gjorde jag Fullerö under deras sista slutspurt-rea. Man finner en liten kortvarig lycka när man kommer därifrån med nya vackra ting för en billig peng. Och man känner sig extra löjligt ekonomisk när man fyndat på rean.
 
När man kommer hem och ska redovisa inköpen för mannen gäller det att vara smart. Har man handlat dyrt eller slösigt så redovisar man inte alls, eller iaf inte allt. Men igår försökte jag lägga upp det på ett smart sätt, "jag kollade Först på en annan dyr vara Men sen hittade jag den här billiga". Och så tycker han att man varit hyfsat smart med pengarna. Det han kanske inte förstår, som jag då försöker dölja, är att det blev ganska mycket pengar vid kassan i alla fall. Hehe... Nåja, jag fick ju mycket för pengarna i alla fall :D.
 
Nya gardiner till Lemonies rum från Nyblom & Kollén, min favoritdesigner av textilier just nu.
 
Ny lampa som blev min för 625;- istället för 2190;-
 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Å så rätt! Så gör jag jämt! Filip fattar aldrig vart mina pengar försvinner... ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback