FörevigaBoken

I oktober 1997 skrev jag mitt första dagboksinlägg och det sista skrevs i februari 2009. Det är ganska trevligt det där med dagbok, man blir mer samlad efter att ha dreglat ur sig alla sina vansinniga tankar. Dessutom har man mycket mer att fylla sina dagar med när man sitter ensam i sin knakiga gungstol och funderar på vad man gjorde med sitt liv. Ja, det kanske är den främsta anledningen till att jag skriver, jag fruktar att jag vid gammal ålder glömt vad jag har gjort vissa dagar eller hur jag kände inför något. Alla mina många böcker har blivit som ett litet arkiv, där de flesta personer jag känner finns nedteckande på något vis (på gott eller ont). Kanske finns det någon som vill veta något om sig själv därifrån nu... 

9år - "Imorgon börjar vi i skolan. Jag hatar skolan. Nu har jag rymt. Mamma är dum och Debora är självisk, envis, knäp, pisspottig."
10år - "Hej Diary. Igår kväll drak jag te, mums. Nu måste jag gå till skolan. Hej då!" (Snacka om meningslöst inlägg)
10år - "Hej Diary. I Fredag tog Beatrice studenten På livet ord. Sen åkte vi till Gun och Jonte Zachrisson och åt tårtor och kakor och saft. Jag åt 4bitar tortor och 2kakor och saft. Sen när jag kom hem så spydde jag. Hej då!" (Vilket glupskt barn)
13år - "Nuförtiden tjattar jag o Jerry väldigt mycket. Han säger att jag är för skön och soft...." (Men va löjligt trevligt)
20år - "Men oj vad livet är besvärligt med räkningar, posta, avboka, ringa, komma ihåg och jag orkar inte skriva med tuschpenna mer!! Locken ramlar bort på pennorna hela tiden! Imorse träffade jag... "

Kommentarer
Postat av: Linnea Malivéz

Ska du se på Let's Dance ikväll? :)



Kram

/LM

Postat av: Nathalie

svar sanningen är att jag inte är galet aktiv. idag har jag publicerat två inlägg, varav ett nu ikväll. har jobbat hela dage och inte rört bloggen.

2009-02-13 @ 18:57:58
URL: http://nathalieelina.blogg.se/
Postat av: Leia

Jag skriver fortfaranda dagbok, det är ju jättebra. Dels för att man glömmer så lätt och för att det är kul att blicka tillbaka.

2009-02-14 @ 00:20:22
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Julle

hej rebecka! vilka fina små inlägg du skriver hela tin!

2009-02-14 @ 16:27:34
URL: http://mosterjulia.blogg.se/
Postat av: MARY

A, men det är ju för härligt. Dina inlägg är som en ansiktslyft, ja- botox för själen helt enkelt!



När skall vi get togetha, bex?

2009-02-16 @ 21:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback