Hjärtliga Hälsningar

  Apropå den årliga hjärtdagen som snart är här vill jag visa några ordspråk om kärlek här:

  • "Du skall älska din nästa som dig själv."  Tja, tål världen verkligen så mycket kärlek? - Carl Hammarén 
  • Den förälskade vill alltid synas mer tilldragande än han är, därför är alla förälskade löjliga. - Nicholas-Sébastien Roach de Chamfort
  • Den ärligaste kärleksförklaringen blir aldrig sagd: "Förtrollande varelse, jag älskar dig för min egen skull." - Okänd
  • Det finns kärleksförklaringar som är en sorts hemförsäkringar. - Stig Johansson
  • Friade du tll henne av kärlek eller till hennes pengar? - Av kärlek, till hennes pengar. - Okänd
  • Love is a serious mental disease. - Platon
  • Ingen har recept på kärleksdrycken - blanda hur du vill och lycka till!  - Magnus och Brasse

Oj, så otrevligt bitter jag låter på kärleken när jag är så här ironisk, det är jag inte. Låt mig avsluta rätt och riktigt: We come to love not by finding a perfect person, but  by learning to see an imperfect person perfectly - Sam Keen


Kommentarer
Postat av: Tess

Hej har bilder på mitt nybyggda hus både interiör å exteriör bilder så om du gillar design å inredning missa inte å kika in hos mej



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback