...

Idag svänge jag in på biblioteket lite sponant och det slutade med att jag lånade: Stjärnor och planeter, Konst&Arkitektur Venedig, Människan i rymden, Arkitekturens Mästerverk och Spelkortsmysteriet (av Jostein Gaarder). Jag kände mig så löjligt viktig när jag traskade hemåt.

När jag kom hem sen pratade jag med Debora om filmen jag såg härom dagen, Falling Down med Michael Douglas. Innan jag somnade hann jag uppfatta en medelålderspappa som bara var allmänt trött på livet och tillslut följde sina impulser. Och så började vi prata om stunder som den när man sitter vid en trög dator och får panik och trycker hejvilt på alla knappar fast man vet att det inte hjälper (efteråt ångrar man sig för då har man förstört hälften av alla knappar). Eller som den stund när man sitter och väntar på bussen och ska fiska upp sitt busskort ur den fulla och trånga väskan. Man letar först lite "snyggt" och lugnt men tillslut tar frustrationen över och man bara sliter ur hela sitt innehåll på bänken, trots att det är svettiga strumpor, deoderant och en brun banan. Man orkar bara inte bry sig ibland, precis som på filmen, han grabba tillslut tag i ett basebollträ och slog sönder en halv butik bara för att colan var för dyr...

Kommentarer
Postat av: debraas djupa tankar

det är befriande att slippa bry sig..

2009-12-11 @ 00:11:44
Postat av: Charlotte

Haha jag vet precid vad du pratar om, busskort och nyklar och annat smått bara försvinner in i väskan och ibland får man lite smått panik och som sagt, oavsett om alla ska se innehållet så bara orkar man inte bry sig. Hihi, du är en skön tjej du! Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback