Fri från sticket i samvetet...

Förut, när jag inte kände Jesus som jag gör nu hade jag ofta dåligt samvete vad det gäller tron. Det kom smygande när ord som bibelläsning, bönekammare, och söndagsgudtjänst kom upp. Och jag kände mig ibland ovärdig hans gemenskap och beskydd pga de synder jag begått under dagen. Som om jag behövde förtjäna sånt. Och Jesu återkomst ska vi inte ens tala om! Oj, vilken ångest! 

Men nu känner jag honom och just därför har mitt hjärta begripit att det inte finns någon fördömelse för den som är i honom. När man umgås med Gud som med en vän, och bekantar sig med honom förstår man ju faktiskt hur han är och man förstår vad Jesu död på korset innebär (offret är fullständigt vitalt alltså)! Jag är totalt fullkomlig i hans ögon oavsett vad som händer!! Jag är fri från allt vad ont heter! 

"Låt oss därför med uppriktigt hjärta gå fram i full trosvisshet, med ett hjärta som är renat från ett ont samvete..." Hebr 10:22

Pic via Pinterest


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback