Den sinande orken

Under stressiga perioder i livet blir att-göra-listan väldigt lång. Sådant där som man borde tagit tag i men skjutit på hamnar bara ännu längre bort och vardagssysslorna blir i stället det där man knappt hinner med. Min lista har legat orörd så länge att den knappt känns viktig längre. Det är iofs aldrig superviktiga grejer på en sån lista. Bara sånt man boooorde göra. Som att:
  • ladda över bilder från mobilerna
  • framkalla bilder
  • boka in en läkartid
  • rensa garderoben
  • välja ut bröllopsbilder
  • damma och skura ytor (typ alla i hela huset)
  • ställa upp bebisvaggan
  • måla om Lemonies docksäng
  • skala stubben fri från bark
  • måla tavla till Simone, syster och Petra
Och så fortsätter den, i hopp om att bli påbörjad snarast. Kanske när bebisen anlänt och Jeremia blir pappaledig. Eller är jag naiv som tror att vi ska ha mer tid då? I varje fall så orkar jag inte ta tag i den nu. Jag har väntat och välkomnat den där grav-energin som drabbar så många men den verkar inte komma till mig. En del blir ju som besatta och skurar golv fram till midnatt... Men inte här inte minsann. Nej, nu är det sovdags med en gång!

Kommentarer
Postat av: Petra

Haha vad söt du är som fortfarande kommer ihåg "mina tavla"!! :-)

2013-05-29 @ 10:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback