Namnge ett nytt liv

Det här med namngivning är klurigt men kuligt. Det ska helst inte rimma fult, det får inte vara namn på ngn man har knepiga tankar om, det ska gärna gå lätt att uttala, osv. Jag har googlat som en galning efter namn till nya bebben och efter ett tag är allt fint och fult. Förra gången var det i alla fall lite lättare eftersom jag visste kön men nu ska vi tydligen överaskas.
 
Här hittade jag ett gammalt inlägg från 2009 och trots att en del namn är lite väl spacade är det fortfarande några av dessa som går i tankarna. Och Cherie är ju t.o.m. redan taget som Lemonies andra namn.
 
"Jag vill ha en bäbis. Om jag fick en skulle jag kanske välja bland dessa namn.

Aurora                    Amos
Chanique                 Chocolate
Cherie                     Elliot
Delicious                 Julian
Infinity                   Maximilian
Jolie                        Moses
Madicken                Mowgli
Naomi                    Neon
Strawberry              Tilon
Tzippora                Vinter
Vanillia                   Warg"
 
 

Kommentarer
Postat av: Jem

Älskar dig! =)

2013-01-24 @ 14:20:34
Postat av: Petra

Ääääälskar Maximilian!!! Cherie är också sjuukt fint :-) Saknar dig Rebecka!

2013-01-25 @ 15:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback