Aug. 13, 2013

Idag känner jag mig stressad. Över allt jag vill, borde, kan, inte kan och önskar att göra.

Jag ser alla fina kreationer andra skapar. Konst. Bakverk. Möbler. Stylade hem. Perfektmålade ansikten. Tränade kroppar. Och jag lägger ihop allas talanger och snyggheter till en enda människa och tror att jag måste bli den. Men idag orkar jag inte. Och pga detta har jag inte heller varit så aktiv på bloggen. Än värre blir det när bloggstatistiken ökar, prestationsångesten smyger sig på. Och nu när jag tänker på allt detta tror jag det varit bra att jag sovit middag med barnen istället för att pyssla och greja mig tokig.

Imorgon kanske. Idag bejakar bibelordet jag råkade slå upp "...den som jagar efter fåfängliga ting saknar förstånd". Jagandet måste få bli en sund önskan och glädje i mitt liv helt enkelt.

 

Stressigt sista-minuten-fix innan Chanels barnvälsignelse. Allt måste vara perfekt. INTE.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback