Jag är Haleys komet


I helgen var jag barnvakt för tre små. När två sov gick jag med den tredje till hennes säng och lade mig brevid henne. Vi låg i mörkret under täcket och viskade lite. Efter en stund av tystnad sa hon plötsligt: du är Haleys komet! Först blev jag bara förvånad och tänkte vad menar hon? Sen blev jag glad. Jag gillar astronomi så det spelade ingen roll vad hon menade. Förmodligen hade hon snappat upp det någonstans men inte förstått innebörden. Hon förstod nämligen inte vad hon precis sagt så jag berättade om kometer och universum till jag hörde henne somna. Det var mysigt.



Senase gången man kunde se Haleys komet var 9feb 1986. Nästa gång man kan se den är 28juli 2062. Den som väntar på något gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback