Dubbel ångest!!

När man fruktar för att något i framtiden kommer bli tungt och jobbigt så är det väldigt dumt att ta ut ångesten i förskott. Jag syftar framför allt på studier där man kan bli helt nervös så fort kurskriterier, tentor och förväntad egen studietid nämns. Man börjar känna sig stressad i förtid och oron över att man kanske inte kommer hinna med är fasansfull.

Jag har inte alls mycket plugg nu men ändå är jag helt i panik över vad som väntas längre fram. Jag önskar att jag kunde slappna av, bara leva i nuet och ta itu med problemen när de väl är där, om det nu ens blir några problem. Jag önskar att jag i frid kunde lägga upp en trygg plan över mitt studieliv och därefter inte oroa mig. How to do dat???

Kommentarer
Postat av: Tessy

B-baby, du äro ett geni. Du kan vara lugn! Gulp va jag saknar dig. Gillade kortet du skickade, vi var inte så ljuva för ögat direkt. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback