"You're terribly late, you know. Naughty."


Så har vi äntligen sett Alice. Petra Maria o jag. Det skall nämnas att ingen av oss är överväldigad, tyvärr. Kanske för att den sken iväg ganska mycket från disneyfilmen (den kanske håller sig mer till boken, har ej läst den). För min del får det gärna vara mycket Tim Burton över det hela men detta var förmodligen och överraskande nog en Alice II. Sen att hattmakaren som karaktär inte levde upp till våra förväntningar var också synd. Det kändes som att regissören inte riktigt visste hur han ville ha det men vad vet jag. Min favorit var i alla fall Helena Bonham Carter som the Red Queen. Utomordentligt!!


Kommentarer
Postat av: Tess

Oh no! Mina förväntningar är och svävar uppe i det blå! Herr Depp måste väl ändå ha varit en fröjd för ögat?

Postat av: Charlotte

Jasså, då kanske jag ska sänka mina förväntningar så man inte blir besviken :)

Vilka goa tjejer ni är! Kram Charlotte

2010-03-04 @ 11:58:54
URL: http://another.blogg.se/
Postat av: rebecka

Ja, det kan nog vara bra att sänka förväntningarna. Jag gillar filmen visst men den levde inte upp till det jag hoppats på =). Depp gjorde en bra insats men hans karaktär var jag lite besviken på men men..

2010-03-04 @ 15:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback