Speciel bond

Ett brev fick jag en gång från min papi. Där skrev han att han kände att vi hade en speciell relation från hjärta till hjärta, trots att vi kanske inte alltid pratar så mycket.

Det är en fin sak. En sådan relation. Å jag känner faktiskt att det är mer än att bara veta att Larvar drar håret bakom öronen när han blir nervös, att Jönsen hade en lugn barndom eller att Tjorvas drabbats av ett ärr på armen. Det är svårt att säga det på något annat vis än att man känner någon annans hjärta. Man vet att båda känner varandras utan att egentligen ha behövt prata om det. Vissa människor man möter i livet får man bara en speciellt "kontakt" med och det sker inte med speciellt många men när man vet så vet man det bara.

En del skulle kanske kalla det soulmates och om jag inte var kristen skulle jag förmodligen likna det vid telepati.



Kommentarer
Postat av: JOHANNA

så fint. och du har alldeles rätt. jag gillar att kika in här, för du skriver så bra och jag känner alltid igen mig i det du skriver.

Postat av: J

Vacker mkt vackert! Det finns få av dem, men när de väl dyker upp då vet man.

2010-01-19 @ 21:25:03
URL: http://wirsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback