Saker jag tänkt på...

  • Varför ger man bort lotter i present? Om personen ej vinner så var det en ganska värdelös present (vilket är det som oftast inträffar) men om den skulle vinna en förmögenhet skulle man förmodligen vara en aning bitter för all framtid. (Storasyster är grunden till denna tanke. Hon har en förmåga att komma på exceptionella och bloggpassande punkter).
  • Ibland tappar man bort saker. Grejer som man aldrig hittar. Detta brukar kunna framkalla en känsla av ovisshet och frustration. Tänk om man vid livets slut kunde få möjlighet att se var alla borttappade saker låg någonstans.
  • Tvångstankar är förrädiska har jag kommit fram till. Speciellt om man låter dem gro för mycket så att de tar över. Detta på tal om Debora som nyss sade att hon fick tvångstankar om att häfta sig själv i tummen och lite senare kände jag en liknande frestelse om att hyperkluddra över min fina teckning till mamma jag suttit med en timme.

by Solve Sundsbo



Kommentarer
Postat av: Mya

Hahha jag älskar att Deborah får så roliga infall! Ni Svens systrar är roliga tjejer.

2010-02-15 @ 19:34:48
Postat av: JOHANNA

jag kan inte mer än instämma! Jag hatar tvångstankar för jag är exakt likadan.

Postat av: Storasyster

Haha! Du skrev verkligen om det! Lotterna alltså. Du nämner Debora, men kan du inte referera till mig när det gäller lotterna? :) Jag vill också vara med i din blogg!

2010-02-17 @ 16:44:37
Postat av: Mor

Jag är glad att du inte gjorde det där sista...

2010-02-17 @ 18:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback