Moderna Museet

I lördags var jag på Moderna Museet i Stockholm med Mamma och Debora. Trots att jag äntligen fick se några välkända konstverk blev jag något besviken och definitivt inte inspirerad eller imponerad av allt. Men det kanske inte är meningen heller. Men vad är då meningen? Varför fick vissas konst äran att ställas ut där? Jo, visst, mycket är ju en smaksak men en del utställningar var för mig så... underliga. Typ en hög med tändstickor och papperslappar eller ketchup som ligger utspillt över en kub, vad är det tänkt att man ska uppskatta med det?

Inte nog med att museet var en halv besvikelse och att det var bitande kallt ute, vi blev påkörda bakifrån och dessutom gick Debbies sko sönder så hon inte kunde gå längre. Nåväl, det löste sig till sist och vi fikade dyrt som avslutning. Och jag fann ändå några konstnärer som jag verkligen gillade, Olav Westphalen och Dorothea Tanning (de två sista fotona).

Utställning av Mary Kelly


Verk av Paul McCarthy


Målningar av Olav Westphalen


Målning av Dorothea Tanning

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men jag tyckte det var sååå mysigt att få vara själv med er en dag i Sthlm, trots alla missöden..God varm choklad och ett väldigt vackert o juligt NK.

2010-12-07 @ 18:14:50
Postat av: Anonym

Vilken fin dag det låter som vännen! Snart ses vi igen <3 love Tess

2010-12-07 @ 20:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback