Den årliga och överskattade raketkvällen

Jaha, vad ska det bli denna gång tro?
Jag undrar varför alla jag pratat med säger att nyår är överskattat, jag håller med men hur kan det ha blivit så? Det verkar som att alla väntar in i sista minut på att snappa upp så många event som möjligt. Sen försöker man pyssla ihop så att man ska hinna med så mycket fest det går. Man vill inte missa något och eftersom ens vänner sprider sig runt hela uppsala så blir det ett väldans krånglande. Och när kvällen är slut så har man mest bara träffat sådana där människor som man måste krysta fram samtal med. Och så hann man inte riktigt slappna av någonstans, dessutom inser man att man oroat sig alldeles för mycket för bara några få timmar som snabbt gick förbi.

Nåja, nu tänker jag i alla fall att ju mindre planer man gör, desto mindre förväntningar blir det och desto större chans är det att man får roligt. Fyrverkerierna är i alla fall fina tycker jag!

2006-2007 Hos Mikk


2007-2008 Hos Ester Renkel i Göteborg (och för övrigt min bästa nyår).


2008-2009 Hos Ester Sörsäter


2009-2010 Hos Sara Fredriksson i Storvreta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback